Update Reset
Update Reset

Skab større arbejdsglæde

Employee Net Promoter Score (eNPS) metoden er systematisk og løbende indsamling af medarbejderfeedback.

Det kan fortælle dig, hvor stærk medarbejderloyaliteten er og dermed forudsige virksomhedens fremtidige personaleomsætning, vækst og bundlinjeresultat.

Det handler om at skabe de rette relationer og et solidt fundament, medarbejderne kan arbejde ud fra. På den måde er basen skabt, så de kan skabe excellente kundeoplevelser. Der er direkte sammenhæng mellem denne måling og forudsigelse af fremtidige resultater.

ENPS kan i princippet bruges af alle. Det handler blot om hvordan du bruger det.

ENPS metoden

Med denne metode og måling vil du kunne skabe større medarbejderloyalitet og dermed større arbejdsglæde og bedre resultater.

Du vil løbende få en indikation af, hvordan virksomhedens forventede performance vil være. Anvendt korrekt vil du, udover forbedret arbejdsglæde og kundeloyalitet, opleve forbedring af din omsætning samt få lavere omkostninger gennem effektiviseringer.

Denne måling rækker langt udover trivsel. Den sikrer læring om virksomhedens og medarbejdernes rammer for at kunne levere. Den sikrer vidensdeling og fastholdelse.

Ud fra forskning og en række analyser, kan det dokumenteres, at man rent faktisk kan koge virksomhedens overordnede medarbejderloyalitet samt effekten af dette ned til et simpelt spørgsmål:

Hvor stor sandsynlighed er der for, at du vil anbefale os til andre?

Medarbejdernes svar angives på en skala fra 0 til 10, hvor 0 er ”slet ikke sandsynligt” og 10 er ”meget sandsynligt”. Svaret inddeles i de 3 grupper i illustrationen herover.

Selve Employee Net Promotor Scoren beregnes ved at tage promotors i % og trække detractors i % fra. Resultatet kan variere mellem -100 og 100. Der er stor variation fra branche til branche og virksomheder imellem.

Det kan dog nævnes, at hvis man vil stile efter de bedste, så ligger deres ENPS på et sted mellem 65-75. Mindre kan også gøre det og så længe der er udvikling at spore, så er man på rette vej.

Employee Net Promotor Score


  • Få løbende medarbejderfeedback

  • Få årsagerne til hvorfor, hvorfor ikke de vil anbefale din arbejdsplads

  • Få skabt grundlaget for en sund feedback kultur

  • Definer hvad medarbejderne synes er god ledelse og gode forhold

  • Få ideer til produktudvikling, procesoptimering etc.

  • Se hvor godt den enkelte afdeling performer ift. resten af organistaionen

  • Tag action løbende fremfor kun en gang om året.

FÅ MERE INFORMATION OM DINE MULIGHEDER MED ENPS

KONTAKTINFORMATION

Kundeambassaden

Telefon 21334314

E-mail info@kundeambassaden.dk

Violvej 8

2600 Glostrup

CVR-nummer 3136045531360455



INDHOLD

Copyright © 2018 Kundeambassaden

Design og udvikling Acaao